מדורות, אלימות, ונדליזם וירי באוויר: פני "המחאה למען הדמוקרטיה"

מהדורת הבוקר No Comments on מדורות, אלימות, ונדליזם וירי באוויר: פני "המחאה למען הדמוקרטיה"

כתב "בחדרי" עדכן במהדורת הבוקר על ההקצנה הנוספת במחאות קיצוני המתנגדים לכל חקיקה של ממשלת הימין: "אנרכיה של ממש הלילה בתל אביב. ונדליזם. אני שומע הערכות על נזקים במיליונים. הם זרקו למדורות כל מה שהם יכולים"

צילום: Gili Yaari /Flash90
7:43
30.04.24
איתי גדסי No Comments on ניצלנו מחורבן: המסר של מרן הגר"י יוסף וההצעה לישיבות

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לילה של עימותים והתפרעויות בין מפגיני שמאל לשוטרים בשורה של מוקדים ברחבי הארץ. באיילון מאות מפרי סדר חסמו את הכביש למשך כמה שעות, הרסו תשתיות, הציתו מדורות, וירו זיקוקים. 18 מפגינים נעצרו ו-12 שוטרים נפצעו ונזקקו לטיפול רפואי.

באירוע אחר, המשטרה עיכבה לחקירה קצין הביטחון של קיבוץ חצרים, הנמנה על ארגון השמאל אחים לנשק, לאחר שפתח באש חיה לעבר מפגיני ימין שניסו לחסום את הכניסה לישוב. יחד איתו עוכבו לחקירה שישה אנשים נוספים.

כתב "בחדרי חרדים", אבי גדלוביץ' שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (שלישי) על ההתפרעויות האלימות הלילה בתל אביב של קיצוני מתנגדי הדמוקרטיה: "אנרכיה של ממש הלילה בתל אביב. ונדליזם. אני שומע הערכות על נזקים במיליונים. הם זרקו למדורות כל מה שהם יכולים".

עוד עדכן גדלוביץ': "שעות רבות של חסימה. הם פונו רק אחרי 1 בלילה. בת"א לא נעשה שימוש בבואש. המשטרה איימה לבצע שימוש חריג ברימוני הלם והצליחה לפנות את הכביש.

לדבריו: "למעשה, המשטרה איבדה את הסבלנות במחאה אתמול, שהייתה אולי הכי אלימה מאז תחילת המחאות נגד הממשלה. המון הפעלת כוח של המשטרה, אבל גם המחאות הפכו להיות הרבה יותר אלימות".

גדלוביץ' הוסיף: "ראינו אתמול באופן כללי את ההתחממות, אם זה הדריסה בכפר סבא וירי באוויר שבמצע קב"ט של קיבוץ בדרום מול תומכי הרפורמה. הבוקר הוא נעצר".

בתוך כך, ההסתדרות הרפואית החליטה להשבית היום את מערכת הבריאות, במחאה על העברת החוק לצמצום עילת הסבירות. בתי החולים עובדים במתכונת שבת וחג ומרפאות הקהילה של קופות החולים נותרו סגורות. חדרי המיון בבתי החולים, וכן בתי החולים בירושלים הוחרגו מהשביתה.

וברקע החקיקה, נמשכת ההתערבות החמורה והגסה של ממשל ביידן בהליכי חקיקה פנימיים בישראל. בהודעה הלילה מטעם הבית הלבן נכתב: "ויכוחים הם חלק בריא מדמוקרטיה תוססת ואנו מפצירים ברשויות בישראל לשמור על הזכות להפגין ולכבד אותה".

בהודעה נוספת קודמת שיצאה אמש נכתב: "ארה"ב רואה בהעברת חלק מהרפורמה המשפטית כדבר מצער וקוראת לממשלת ישראל לפעול למציאת קונצנזוס באמצעות דיאלוג".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אמש, כי למרות הסירוב העיקש של האופוזיציה להגיע לפשרה הקואליציה תנסה להגיע גם עכשיו להסכמה רחבה סביב החקיקה. נתניהו הבהיר, כי אסור שאף צד ישתלט על בית המשפט וקרא שוב לראשי האופוזיציה, לנסות ולהגיע להסכמות.

שר הביטחון יואב גלנט הבהיר בשיחות סגורות לאחר החקיקה אתמול, כי הוא לא הסכים לסרבנות ולא מסכים לה עכשיו וכי המדינה לא יכולה להיכנע לאיומים. על פי דיווח בישראל היום, גלנט אמר "היעד שלי הוא לשמור על הצבא, ומסוכן ללכת באופן חד צדדי ולכן אשתדל לעשות הכל כדי שההמשך יהיה בהסכמה".



0 תגובות